تعیین وقت سفارت ارزان

تعیین وقت سفارت شما از تمام کشورهای جهان با بهترین قیمت موجود و در سریعترین زمان ممکن

کشورهای عضو پیمان شنگن، آمریکا، انگلیس، چین و سایر کشورها

تعیین وقت سفارت چیست:

تعیین وقت سفارت به معنای تعیین زمان مشخصی برای مراجعه به سفارت یا کنسولگری یک کشور است. این زمان توسط مراجعه‌کنندگان برای انجام امور مختلفی همانند درخواست ویزا، مصاحبه مهاجرتی، درخواست شهروندی، و سایر خدمات مشابه استفاده می‌شود. تعیین وقت سفارت به دو هدف کمک می‌کند: از یک سو، به مراجعه‌کنندگان امکان می‌دهد تا در یک زمان مشخص و بدون انتظارهای طولانی به سفارت خانه ها دسترسی داشته باشند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند. از سوی دیگر، این سیستم به مراکز کنسولی امکان می‌دهد تا فرآیند مدیریت مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمات را بهبود ببخشند.

در ادامه توضیحی از مراحل ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز برای درخواست وقت سفارت شما خواهیم آورد. توجه داشته باشید که همیشه باید 2 یا 3 ماه زودتر فرآیند زیر را آغاز کنید تا بتوانید با موفقیت آن را به پایان برسانید و در زمان مناسبی ویزای خود را دریافت کنید.

مراحل درخواست وقت سفارت:

در توضیحات اولیه اشاره کردیم که، شما باید قبل از مراجعه به سفارت، وقت بگیرید. با اخذ این وقت ملزم می شوید تا در تاریخ و ساعتی که برای شما مشخص شده است به سفارت خانه مراجعه کنید. حالا به صورت خلاصه مراحل تعیین وقت سفارت را برای دریافت ویزای شنگن مرور خواهیم کرد:

  1. تعیین کشور مقصد: با توجه به هدف خود از سفر کشور مقصد را انتخاب کنید.
  2. تعیین نوع خدمت: ابتدا باید مشخص کنید که برای چه موردی نیاز به وقت سفارت دارید. این ممکن است شامل درخواست ویزای توریستی، کاری، تحصیلی، مهاجرت، درخواست شهروندی و یا دیگر مسائل مشابه باشد.
  3. مراجعه به سایت کارگزاری رسمی سفارت یا خود سفارت: توجه داشته باشید هم اکنون امکان رزرو وقت سفارت خانه ها به صورت حضوری وجود ندارد. پس حتما از طریق سایت ها و حداقل 3 ماه زودتر فرآیند ثبت نام خود را شروع کنید. برای گرفتن وقت به صورت اینترنتی معمولا شما باید به سایت های کارگزاری های رسمی طرف قرارداد با سفارت خانه ها مراجعه کنید، مثلا سفارت خانه آلمان و ایتالیا با سایت ویزامتریک دارای قرارداد هستند. شما برای وقت سفارت دانمارک یا وقت سفارت پرتغال باید به سایت VFS global مراجعه کنید.
  4. آماده‌سازی مدارک: شامل اسناد شناسایی، فرم‌های درخواست، دعوتنامه (اگر مربوط به مصاحبه مهاجرتی یا ویزا باشد)، عکس‌های شناسایی، و دیگر مدارک مورد نیاز است. البته با توجه به کشور مقصد و نوع ویزای مورد نظر شما مدارک بسیار بیشتر از شما خواسته خواهد شد.
  5. پرداخت هزینه: برای درخواست وقت سفارت، ممکن است نیاز باشد که هزینه‌ای پرداخت کنید. مبلغ و نحوه پرداخت هزینه بستگی به نوع خدمات و سیاست سفارت یا کنسولگری دارد. اما معمولا در دو قسمت از شما گرفته می شود، که یک قسمت مربوط به خدمات کارگزاری همانند لنجام خدمات بیومتریک و تحویل گرفتن مدارک و قسمت دیگر مربوط به خود هزینه های سفارت خانه است.
  6. تایین وقت: گرفتن تایید وقت و سپس مراجعه حضوری به سفارت خانه، حتما مدارک لازم و پول نقد به همراه داشته باشید. شما ممکن است تایید وقت را به صورت الکترونیکی یا از طریق ایمیل دریافت کنید.
  7. انتظار و گرفتن کانفرم: در این مرحله شما فقط باید منتظر بمانید، البته اگر مراحل قبلی رو به درستی طی کرده باشید هیچ مشکلی نیست و تمام مدارک شما براحتی تایید خواهد شد.
 
توجه داشته باشید که مراحل ممکن است بستگی به کشور و نوع ویزای درخواستی شما تغییر کند، بنابراین بهترین راهنما برای شما وب‌سایت رسمی سفارت یا کنسولگری مربوطه است.
فرآیند بالا هرچند در ابتدا ساده به نظر می رسد اما افرادی که تجربه دارند می دانند که گرفتن وقت به این سادگی نیست و بدلیل تقاضای بالا زمان های خالی سریع پر می شوند. به ویژه برای کشورهای همچون آلمان، ایتالیا، آمریکا، کانادا این فرآیند بسیار دشوارتز است. در زمان همکاری با آژانس های مهاجرتی شما تنها کافی است مدارک خود را به آژانس های مهاجرتی ارائه دهید و سایر کارها توسط آژانس ها انجام می شود.

در تصویر مراحل اشاره شده در بالا در یک شکل آورده شده است:

فرآیند تعیین وقت سفارت کشور ایتالیا
فرآیند تعیین وقت سفارت کشور ایتالیا

تعیین وقت سفارت توسط خودمان یا آژانس‌ها؟

اگر تا کنون ویزا گرفته اید، مخصوصا از نوع تحصیلی یا کاری، می دانید که یکی از مهمترین دغدغه ها این است که آیا وقت سفارت خود را می توانید به موقع بگیرید. در این رابطه باید بدانید که برای بسیاری از کشورها اینکه خودتان بتوانید به موقع وقت سفارت بگیرید بسیار دشوار است و بهتر است این کار را به آژانس‌های ویژه اینکار بسپارید.

در کنار زمان های که سایت سفارت خانه ها برای ثبت نام فعال می گردند، موضوعات دیگری همچون پر کردن فرم ها و مدارک مورد نیاز وجود دارند که اشتباه در هر یک از آنان می تواند موجب از دست رفتن فرصت شما شود. به همین دلیل آژانس‌ها فرصتی مناسب برای شما فراهم می کنند تا با اطمینان خاطر وقت ویزای خود را رزرو کنید. شما برای استفاده از خدمات خرید وقت می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

تعیین وقت سفارت و ارائه مدارک
تعیین وقت سفارت و ارائه مدارک

انواع تعیین وقت سفارت، فوری یا عادی:

تفاوت اصلی این دو وقت در سریع تر بودن زمان حضور شما در سفارت است. برای زمان فوری شما معمولا در کمتر از یک ماه موفق می شوید تا به سفارت کشور مورد نظرتان وارد شوید، اما طبیعتا باید برای وقت فوری هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • وقت عادی: وقت سفارت عادی به زمانبندی استاندارد مربوط به خدمات سفارت یا کنسولگری اشاره دارد. وقت سفارت عادی معمولاً ارزان‌تر از وقت سفارت فوری است و معمولاً برای مسائلی که دارای محدودیت زمانی خاصی نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • وقت فوری: وقت سفارت فوری به  خدمات اضافی ارائه شده توسط سفارت یا کنسولگری اشاره دارد که به شما امکان می‌دهد تا در مدت زمان کوتاه‌تری و در اسرع وقت وقت مصاحبه یا دریافت خدمات را انجام دهید. این خدمات معمولاً به افرادی که واقعاً نیاز به خدمات فوری دارند ارائه می‌شود. هزینه وقت سفارت فوری معمولاً بالاتر از وقت سفارت عادی است. این نوع از وقت برای اشخاصی مناسب که نیاز دارند در تاریخ خاصی در کشور مقصد باشند و زمان کافی برای انتظار ندارند. گرفتن این نوع از زمان نیاز به مدارکی برای نشان دادن دلیل فوریت کار شما دارد، مدارکی مثل دعوت نامه برای جلسات علمی یا تجاری، یا دانشجویانی که باید برای ثبت نام در دانشگاه حضور داشته باشند.

برای مثال شما می خواهید در یک زمان مشخص برای یک کنفرانس علمی در کشور آلمان حاضر شوید، پیشنهاد ما این است که اگر بیشتر از 3 ماه برای تعیین وقت سفارت فرصت دارید، از وقت عادی استفاده کنید اما در غیر اینصورت بهتر است خدمات تعیین وقت سفارت فوری استفاده کنید.

سوالات متداول:

برخی از مهمترین سوالاتی که توسط افراد مختلف در مورد گرفتن وقت سفارت مطرح می شود در ادامه برای شما آورده شده است:

  •  چرا برای تعیین وقت سفارت باید هزینه‌ پرداخت شود؟

اگر خود شما می توانستید از طریق سایت سفارت خانه اقدام به رزرو کنید، لازم نبود برای این منظور هزینه ای پرداخت کنید. اما متاسفانه با توجه به حجم بسیار بالای تقاضا، تعیین وقت سفارت بسیاری از کشورها، مثل آلمان یا ایتالیا به سختی انجام می‌شود. به طوری که در بعضی از مواقع در یک ساعت تمامی وقت‌ها تکمیل می‌گردد. ما از طریق استفاده از نرم افزارهای مخصوص که در تمام روز های هفته و به صورت 24 ساعته در حال بررسی هستند، رزرو را برای شما انجام می دهیم و شما در واقع هزینه استفاده از این نرم افزارها را پرداخت می کنید.

همچنین کارگزارن رسمی سفارت خانه ها همچون ویزامتریک و vfs global هزینه های را به صورت مستقل از شما دریافت می کنند که مربوط به خدماتی همچون انجام امور بیومتریک، تحویل گرفتن و بررسی مدارک شما است.

  • آیا با مراجعه حضوری به سفارت‌ها می‌توان وقت گرفت؟

متاسفانه خیر. درگذشته چنین امری ممکن بود، اما دیگر هیچ سفارت خانه ای چنین خدماتی را ارئه نمی دهد. درعمل سفارت خانه ها برای جلوگیری از ازدحام و بی نظمی از ارائه هرگونه خدماتی مربوط به تعیین زمان در سفارت خانه ها جلوگیری می کنند. شما برای وقت سفارت های آلمان و ایتالیا به ویزامتریک، برای وقت سفارت های فنلاند، سوئیس، نروژ و … به VFS global و برای کشورهای کوچکتر اروپایی مثل وقت سفارت اسلوونی یا وقت سفارت اسلواکی میتونید به سایت سفارت خانه مراجعه کنید.

  • چه زمانی باید برای اخذ وقت سفارت اقدام کنیم؟

این زمان با توجه به کشور مقصد شما متفاوت است. به صورت کلی بهتر است هر زمانی سفر شما قطعی شد سریعا به فکر دریافت وقت سفارت باشید و برای آن اقدام کنید. توصیه ما این است برای برخی کشورها همچون آلمان و ایتالیا حداقل 3 ماه زودتر و برای دیگر کشورهای اروپایی حداقل 1 ماه زودتر اقدام کنید.

  • در هنگام مراجعه به سفارت چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

در فرآیند تعین وقت سفارت، برای هر نوع ویزا و هر کشوری این مدارک مختلف است. شما باید انواع مدارک مختلف شناسایی، تمکن مالی، برنامه سفر، جاب آفر، پذیرش دانشگاهی و غیره را با توجه به هدف خود به سفارت خانه ها تحویل دهید. برای اطلاع از مدارک لازم می توانید به مطالب ما در مورد ویزای هر کشور مراجعه کنید و یا ازخدمات مشاوره ای ما استفاده کنید.

  • قیمت وقت سفارت چگونه تعیین می شود؟

قیمت وقت برای سفارت کشورهای مختلف علاوه بر تعداد نفرات با کشور مقصد و نوع وقت مورد نیاز شما بستگی دارد. اما شامل هزینه های کارگزاری، سفارت خانه  و در صورت همکاری با آژانس های مهاجرتی، هزینه مربوط به آژانس ها است.

نکات مهم در زمان مراجعه به سفارت:

  1. زمانبندی مناسب: حتما سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از زمان خود در محل سفارت خانه حاضر شوید. همچنین اگر از شهرستان می آید حتما به ترافیک تهران توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که  اگر دیر بیاید زمان سفارت خود را از دست خواهید داد و باید دوباره برای زمان سفارت اقدام کنید، که در نتیجه هم هزینه شما و هم زمان شما از دست می رود.
  2. مدارک و اسناد مورد نیاز: حتماً مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست خدمات را به همراه داشته باشید. این شامل اسناد شناسایی، فرم‌های درخواست، دعوتنامه و دیگر اسناد مرتبط است.
  3.  
  4. دلار یا یورو به صورت نقد همراه داشته باشید: در داخل سفارت برای صدور ویزا ممکن است از شما هزینه ای دریافت شود پس حتما مقداری پول نقد به همراه داشه باشید.
  5. صبور باشید: تاخیر در مراکز سفارتی معمول است. باید تا زمان فراخوان شدن به صبوری آماده باشید و نه انتظار داشته باشید که همه چیز به سرعت انجام شود.
  6. رفتار مناسبی داشته باشید: با مقامات و کارکنان سفارت یا کنسولگری به ادب و احترام برخورد کنید. این نکته مهم است تا فرآیند مراجعه به سفارت به خوبی پیش برود.
  7. لباس مناسب بپوشید: ظاهر شما در برخورد با افسر صادرکننده ویزا موثر است. پس حتما لباس مناسب و ترجیحا رسمی بپوشید.
  8. وسایل غیر مجاز: تا حد امکان از آوردن هر گونه وسایل اضافی همراه خود بپرهیزید، چاقو، فندک و بسیار از لوازم دیگر هرگز در سفارت خانه کاربردی برای شما نخواهند داشت، پس با خود نیاورید.
  9. تمیزی و بهداشت: در مراکز سفارتی به بهداشت شخصی دقت کنید و به محیط پیرامون احترام بگذارید.

این نکات به شما کمک می‌کنند تا فرآیند مراجعه به سفارت به خوبی پیش برود و از مشکلاتی مانند تاخیر یا ریجکت در ارتباط با مقامات سفارتی جلوگیری شود. امیدوارم بتوانید به راحتی و در فرآیندی ساده تعیین وقت سفارت خود را انجام دهید و از سفر خود لدت ببرید.