رزرو وقــــــت

سفارت نروژ

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

 ایران – تهران – میرداماد. بازار بزرگ میرداماد طبقه دوم واحد 203
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر
پرچم نروژ
وقت سفارت نروژ

از صفر تا صد وقت سفارت نروژ

نروژ از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی محسوب می باشد که عضو پیمان شنگن است. در نتیجه فرآیند و مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت نروژ تقریبا مشابه سایر کشورهای اروپایی است. برای مثال این کشور نیز همانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر در ایران از کارگزاری VFS برای تعیین وقت سفارت استفاده می کند.

شاید به گوشتان خورده باشد که به دلیل تقاضاهای زیاد باید بسیار منتظر بمانید و وقت‌های سفارت به‌ سرعت در حال تکمیل شدن است. ما اینجاییم تا شما را در گرفتن وقت از سفارت نروژ در کمترین زمان ممکن راهنمایی کنیم. پس اگر می‌خواهید که با صفر تا صد نحوه گرفتن وقت از سفارت نروژ آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه گرفتن وقت سفارت نروژ در تهران چگونه است؟

در حال حاضر گرفتن وقت برای سفارت نروژ فقط به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. نکات مهم در مورد وقت گرفتن به صورت آنلاین:
  • شرکت VFS کارگزار رسمی سفارت نروژ در ایران است.
  • VFS به شما وقت سفارت می دهد و برای انگشت نگاری و تحویل مدارک باید به این شرکت مراجعه کنید. با توجه به اینکه نروژ عضو پیمان شنگن است مدارک لازم برای ویزای شنگن را می توانید در اینجا مطالعه کنید.
  • برای رزرو وقت ابتدا وارد حساب کاربری در سایت VFS شوید و از بین تاریخ‌های موجود رزرو کنید.
  • باید به صورت آنلاین هزینه وقت را پرداخت کنید. در پایان نیز برای تایید مطمئن شوید که وقت سفارت نروژ به ایمیل شما ارسال شود.
  • دقت کنید که حتما قبل از مراجعه وقت سفارت را رزرو کنید و پرینت ایمیل تایید آن را به همراه داشته باشید. VFS بدون وقت قبلی هیچ‌گونه مدارک و اطلاعاتی را از شما قبول نخواهد کرد.
طبق اطلاعیه‌ سفارت نروژ، تمامی افراد برای دریافت ویزای باید فقط از طریق سایت VFS global اقدام کنند.
سایت vfs برای گرفتن وقت سفارت دانمارک
سایت vfs برای گرفتن وقت سفارت

تعیین وقت سفارت چند روز طول می‌کشد؟

پس از اینکه درخواست خود را در سایت ثبت کردید، معمولا 14 تا 21 روز کاری طول می‌کشد تا سفارت به شما نوبت دهد. اگر قصد سفر به کشور نروژ را دارید، ضروری است از دو ماه قبل برای دریافت ویزا اقدام کنید تا خدای نکرده دچار مشکلاتی همچون شلوغی سایت VFS و نبودن وقت قرار نگردید.پس از  مراجعه به سفارت و بررسی مدارک و انگشت نگاری، بسته به نوع ویزای شما، حدودا بین 15 تا 21 روز طول می‌کشد تا ویزای شما ارسال شود. اگر دوست دارید سریع تر بتوانید زمان وقت سفارت خود را رزرو کنید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید و فرآیند خرید وقت سفارت را طی کنید.

انواع وقت سفارت نروژ:

کارگزاری VFS نروژ دو نوع وقت سفارت عادی و فوری را ارائه می کند.
  • وقت سفارت عادی: با وقت سفارت عادی شما می‌توانید 14 تا 21 روز بعد وارد سفارت نروژ شوید.
  • وقت سفارت فوری: این نوع از وقت برای آن دسته افرادی مناسب است که باید به سرعت ویزا اخذ کنند و خودشان را به این کشور برسانند. با این ویزا می‌توانید برای 5 تا 7 روز آینده قرار ملاقات بگیرید. شما در مقابل این زمان زودتر باید هزینه ای نسبت به صورت ویژه و بیشتر پرداخت کنید.

مدارک لازم برای ویزای نروژ:

برای رزرو وقت سفارت نروژ، شما تنها نیار به پاسپورت دارید. همچنین در زمان ثبت نام در سایت VFS اطلاعات زیر از شما گرفته خواهد شد:
  • شهر محل سکونت
  • کشوری که قصد بازدید از آن را دارید (در اینجا نروژ)
  • مشخص کردن مرکز کارگزاری (تهران، سفارت نروژ)
  • نوع ویزای درخواستی
البته در زمان مراجعه در زمان شما به مدارک بسیار بیشتری نیاز دارید. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما و بر اساس نوع ویزای درخواستی اطلاعات کاملی در این زمینه بدست بیاورد. ما در اینجا لیستی برخی از مدارک که لازم است به همراه داشته باشید، ذکر شده است:
  • دعوت نامه: توجه داشته دعوت نامه برای ویزای نروژ تقریبا اجباری است. همچنین حتما در دعوت نامه شما مدت زمان اقامت شما در نروژ ذکر شود.
  • پاسپورت دارای ۶ ماه اعتبار
  • 2 عدد عکس پاسپورتی
  •  گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی
  • فرم تکمیل برای درخواست ویزا
  • پرینت از صفحه نوبت سفارت نروژ از طریق کارگزاری یا کنسولگری
  • ارائه گردش حساب سه ماه آخر خود برای نشان دادن تمکن مالی کافی
پیشنهاد ما این است قبل از وقت سفارت نروژ خود حتما این مدارک را چک کنید و از صحیح و کامل بودن آن ها مطمئن شوید.توجه داشته باشید نیازی نیست مدارک شما توسط دادگستری و یا وزارت امور خارجه تایید گردد. تنها کافی است مدارک شما توسط دارالترجمه رسمی ممهور شده باشد.
دفتر VFS global در تهران
دفتر VFS global در تهران

سوالات متداول:

هزینه رزرو نوبت سفارت نروژ چقدر است؟در صورتی که خودتان از طریق سایت VFS اقدام کنید هزینه آن 82 یورو است. اما اگر در اصطلاح اقدام به خرید وقت کنید، در آن قیمت وقت سفارت وابسته به عواملی همچون زمان درحواست شما و نوع ویزا می تواند متفاوت باشد.  البته همیشه این امکان وجود دارد که قیمت ها توسط سفارت نروژ تغییر کنند، لذا همیشه لازم است از طریق سایت سفارت و یا کارشناسان ما از قیمت های جدید مطلع شوید.آیا لغو یا تغییر تاریخ وقت سفارت نروژ ممکن است؟بله، ممکن است. مهمترین نکات لغو یا تغییر وقت سفارت:
  • شما تا 2 روز قبل از وقت سفارتی که رزرو کرده اید، می‌توانید بدون هزینه آن را لغو یا تغییر دهید.
  • در صورتی که دیر‌تر اقدام کنید، هیچ وجهی به‌حساب شما عودت داده نمی‌شود.
  • عدم حضور شما در روز قرار ملاقات به معنی از بین رفتن وقت رزرو شده است و باید مراجل آن را مجدد طی کنید.
دلایل اصلی ریجکت ویزای نروژ چیست؟دلایل اصلی ریجکت ویزای نروژ در زیر برای شما آورده شده است:
  • عدم اعتماد افسران از بازگشت متقاضی، به همین دلیل حتما مدارکی که نشان دهنده وابستگی شما به کشور باشد را به همراه داشته باشید.
  • عدم ارائه دعوت نامه: با توجه به سخت گیری سفارت نروژ داشتن دعوت نامه بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به نروژ
  • عدم توانایی در پرداخت هزینه های اقامت در نروژ
  • ارائه مدارک جعلی و یا غیر واقعی یا دارای غلط های املایی، مثلا دارالترجمه در مدارک مختلف اسم شما را به شکل های مختلفی می
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر یا ناکافی می تو
آیا امکان رفع ریجکتی ویزای نروژ وجود دارد؟امکان رفع ریجکتی برای ویزای نروژ وجود ندارد. شما ۶ ماه بعد و با برطرف کردن نواقص پرونده خود می توانید دوباره درخواست وقت سفارت بکنید.پیگیری ویزای نروژ را به چه شکلی باید انجام دهیم؟شما می توانید پیگیری امور ویزای نروز را از طریق سایت vfs و این لینک انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکات مهمی که در خصوص تعیین وقت نروژ باید بدانید!

چند نکته کوتاه که بعد از گرفتن وقت موفق سفارت نروژ بهتر است به آن ها توجه کنید:
  1. پس از تعیین وقت سفارت نروژ، امکان هیچ گونه کنسلی یا تغییر وقت وجود ندارد.
  2. اگر در زمان تعیین شده نتوانید در سفارت حضور پیدا کنید، تا دو ماه دیگر امکان دریافت وقت مجدد را ندارید.
  3. بهتر است نیم ساعت زودتر از زمان مقرر در سفارت حضور پیدا کنید.
  4. اگر در پرونده شما کسری یا نقصی وجود داشت، سعی کنید همان روز مشکل را برطرف کنید و به روز دیگر موکول نکنید.
  5. این امکان وجود دارد که در صورت تحویل مدارک، مصاحبه‌ای از شما صورت نگیرد و تنها مدارک شما بررسی شده و انگشت نگاری انجام شود.
  6. حتما نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت برای تعیین وقت را چک کنید. زیرا در صورت وجود مغایرت با اطلاعات پاسپورت، مدارک شما بررسی نمی‌شود.
نتیجه گیری: با خواندن این مقاله فهمیدیم که برای دریافت ویزا چه به صورت تحصیلی و کاری و چه به صورت توریستی، نیاز به گرفتن وقت سفارت نروژ وجود دارد. در هنگام مراجعه به سفارتخانه نروژ مدارک شما بررسی می‌شود و انگشت نگاری می‌شوید. برای دریافت این وقت باید به سایت کارگزاری VFS مراجعه کنید و پس تایید ثبت نام اولیه باید تا 15 روز منتظر بمانید تا وقت مناسب برای شما تعیین شود. هزینه وقت سفارت با توجه به نوع ویزا و خدمات شما تعیین می‌شود و از همه افراد یک هزینه یکسان دریافت نمی‌شود. تمامی مواردی که باید برای تعیین وقت سفارت نروژ رعایت شود، در مقاله بالا برای شما آورده شده است. با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید از سفارت نروژ در تهران نوبت دریافت کنید.

آدرس و تلفن سفارت نروژ در تهران:

آدرسفرمانیه، بلوار لواسانی، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲
تلفن22291333 (021)
فکس22292776 (021)
روز و ساعت کارییکشنبه تا پنجشنبه در ساعات ۸ تا ۱۵:۳۰
سایتwww.norway-iran.org 
ایمیل emb.tehran@mfa.no

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *