رزرو وقــــــت

سفارت پرتغال

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

 ایران – تهران – میرداماد. بازار بزرگ میرداماد طبقه دوم واحد 203
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر
پرچم پرتغال
وقت سفارت پرتغال لیسبون

راهنمای کامل وقت سفارت پرتغال

پرتغال، کشوری زیبا و توریستی در جنوب غربی اروپاست. این کشور جز اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می باشد، همچنین پول رسمی آن یورو است. ایرانی ها معمولا به منظور گردشگری، تجارت و یا تحصیل اقدام به گرفتن وقت سفارت پرتغال می کنند. اگر شما می خواهید به هر دلیلی وارد پرتغال شوید، در اولین گام برای اخذ ویزا باید اقدام به تعیین وقت سفارت پرتغال نمایید. در این راهنما، به شما می‌گوییم که چه مراحلی را باید طی کنید و  چه مدارکی برای وقت سفارت پرتغال لازم است و چگونه بهترین راه را برای آماده شدن طی کنید.

مراحل دریافت وقت سفارت پرتغال:

فرآیند گرفتن وقت سفارت پرتغال مشابه سایر کشورهای اروپایی است. به صورت خلاصه این فرآیند در سه گام زیر قابل انجام است:
  • تقاضای اولیه ویزا و تعیین وقت سفارت از طریق وب سایت کارگزاری رسمی vfs
  • شما باید با توجه به هدف سفر خود نوع ویزای مناسب را انتخاب کنید
  • تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن به صورت آنلاین
  • پرداخت هزینه ی وقت سفارت
  • گرفتن تاییدیه وقت سفارت
توجه داشته باشید تعیین وقت سفارت پرتغال و تحویل مدارک و انگشت نگاری، توسط شرکت VFS Global انجام می‌شود. همچنین وقت سفارت پرتغال مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر وی اف اس گلوبال مراجعه می‌کنید. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای ویزای این کشور خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پرتغال:

پیش از اقدام به درخواست وقت سفارت، بسیار مهم است که مدارک مورد نیاز را به دقت بررسی و آماده کنید. توجه داشته باشید با توجه به نوع ویزای درخواستی شما ممکن است مدارک مختلفی از شما خواسته شود، لذا برای اطمینان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.با توجه به اینکه پرتغال عضو پیمان شنگن است، مدارک آن نیز همانند سایر کشورهای اروپایی عضو این پیمان است. مهمترین مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به سفارت عبارتند از:
  • برگه تعیین وقت سفارت پرتغال
  • فرم درخواست ویزا
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل
  • ارائه دعوت نامه معتبر: با توجه به سخت گیری سفارت پرتغال این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی: توجه داشته باشید برای ویزای پرتغال نیاز است اصل اسناد مالکیتی و ترجمه آن‌ها به تأیید دادگستری رسیده باشد.
  • تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه اخیر: لازم است به تایید بانک رسیده باشد.
شما می توانید برای مشاهده لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن مطلب مربوطه را در سایت ما مطالعه بفرمایید. باید توجه داشت دلیل ریجکت برای کشورهای اروپایی عضو شنگن معمولا مشابه یکدیگر است و بهتر است برای تمام کشورهای اروپایی موارد بالا را با دقت بررسی کرد. برخی از کشورها همچون مجارستان، لهستان، سوئیس، بلژیک  از سیاست مشابهی برای ریجکت ویزاها استفاده می کنند.

انواع ویزای پرتغال:

آنچنان که در قسمت بالا اشاره کردیم قبل از هر اقدامی برای تعیین وقت سفارت پرتغال، باید بر اساس هدف سفر خود، نوع ویزای مناسب را تعیین کنید. ویزاهای کشور پرتغال به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
  • ویزای کوتاه‌مدت (ویزا شنگن): این نوع ویزا برای اقامت تا حداکثر ۹۰ روز صادر می‌شود و دارای مدت اعتبار ۱۸۰ روز است. ویزای کوتاه‌مدت برای مقاصدی مانند گردشگری، دیدار از آشنایان، امور تجاری و مواردی که نیاز به اقامت برای مدتی کوتاه دارید، صادر می‌شود. این نوع رایج ترین ویزای پرتغال است و با گرفتن آن می توانید براحتی به سایر کشورهای عضو شنگن نیز مسافرت کنید.
  • ویزای اقامتی: این نوع ویزا برای اقامت در پرتغال تا یک سال صادر می‌شود. شما با استفاده از این ویزا می‌توانید در طول یک سال، چندین بار وارد پرتغال شوید.
  • ویزای بلندمدت (ویزای مهجرتی): این نوع ویزا، برای افرادی که قصد دارند بیش از یک سال در پرتغال اقامت داشته باشند، صادر می‌شود. این نوع از ویزا به خصوص برای افرادی که قصد مهراجرت به پرتغال را دارند بسیار مناسب است.
روند دریافت وقت مصاحبه برای همه انواع ویزاهای اشاره شده در بالا یکسان است و همه آنان از طریق سایت vfs  رزرو می شود. بنابراین، برای تعیین وقت مصاحبه خود در هر یک از این دسته‌ها، مراحل مشابهی را طی خواهید کرد و تنها نکته مهم همخوانی ما بین نوع ویزای درخواستی و هدف شما از سفر به پرتغال است.

اهمیت مدارک مالی، تحصیلی و شغلی:

مدارک مالی، شغلی و تحصیلی نیز با توجه به نوع ویزای درخواستی شما می تواند بسیار مهم باشد. این مدارک به عنوان یکی از موارد اساسی در اخذ ویزا از سوی مقامات پرتغال بررسی می‌شوند و باید به درستی و کاملیت خواسته شده ارائه شوند. برخی از این مدارک را برای شما در ادامه آورده ایم:
  • تاییدیه تمکن مالی: به عنوان متقاضی ویزا، باید توانایی مالی لازم برای تامین هزینه‌های خود و مخارج زندگی در طول اقامت در پرتغال را داشته باشید. برای اثبات این توانایی، باید تاییدیه بانکی از حساب بانکی خود به همراه تراز حساب و تاریخچه تراکنش‌ها ارائه دهید. این گزارش ها باید به صورت یورویی و ممهور شده به مهر بانک صادرکننده باشد.
  • اسناد مربوط به مشاغل: اگر شما یک کسب و کار دارید، باید مدارکی که اثبات می‌کنند کسب و کار شما فعال است و درآمد مناسبی دارید را ارائه دهید. این مدارک می‌توانند شامل گزارش مالی، رونوشت قراردادها و تعهدنامه‌ها، اظهارنامه مالیاتی و سایر موارد مرتبط با کسب و کار شما باشند. اگر درخواست ویزای کاری داشتید باید مدارک مرتبط به آفر شغلی خود را نیز ارائه دهید.
  • مدارک تحصیلی: اگر شما یک دانشجو هستید، باید مدارک مربوط به وضعیت تحصیلی خود را نیز ارائه دهید. ممکن است شامل ترجمه مدارک تحصیلی، تاییدیه از دانشگاه یا مدرسه و یا هر نوع دیگری از مدرک باشد. اگر درخواست ویزای تحصیلی داشتید باید مدارک مرتبط به پذیرش دانشگاه خود را نیز ارائه دهید.

پاسخ به سوالات متداول:

در هر مرحله‌ای ازگرفتن وقت سفارت ممکن است سوالاتی در ذهن شما پیش می‌آید. در این بخش، به برخی از سوالات متداولی که ممکن است داشته باشید، پاسخ خواهیم داد.چقدر زمان لازم است تا وقت سفارت پرتغال را بگیریم؟حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست، جواب درخواست وقت سفارت پرتغال شما مشخص می‌شود. پس از ۱۴ تا ۲۱ روز کاری از وقت سفارت نیز پاسخ درخواست ویزای پرتغال شما مشخص می شود.آیا تعطیلی سفارت پرتغال در تهران صحیح است؟خیر، سفارت پرتغال در تهران فعال است. روابط دیپلماتیک تهران و لیسبون برقرار می باشد.آیا وقت سفارت پرتغال فوری وجود دارد؟بله، شما می توانید از طریق vfs پرتغال ، وقت سفارت عادی یا فوری این کشور را رزرو کنید.چگونه می توان نتیجه وقت سفارت پرتغال را پیگیری کرد؟برای پگیری وقت سفارت پرتغال خود می توانید از لینک کارگزاری vfs برای این منظور استفاده کنید. https://vfsvisaonline.com/Passporttracking/Track/رفع ریجکتی ویزای پرتغال به چه شکلی است؟ امکان رفع ریجکتی ویزای پرتغال وجود ندارد. شما می توانید در صورت علاقه ۶ ماه بعد از تاریخ ریجکت مجدد درخواست خود را ارسال کنید. هر چند برای اعتراض می توانید به سفارت پرتغال ایمیل بزنید که در یک بازه 45 روزه پاسخ شما را خواهند داد.

دلایل اصلی ریجکت ویزای پرتغال چیست؟

دلایل اصلی ریجکت درخواست ویزای شما برای پرتغال را می توانن به صورت خلاصه کرد:
  • عدم اطمینان افسر سفارت پرتغال از بازگشت شما به کشور
  • وجود سوء سابقه و اقدامت مجرمانه در گذشته
  • موجه نبودن دلیل حضور متقاضی در پرتغال
  • نقص در اثبات برنامه سفر
  • دعوت نامه ناقص و غیرمعتبر
  • عدم اثبات تمکن مالی
  • نامناسب بودن بیمه سفر
ریجکت درخواست ویزای پرتغال
ریجکت درخواست ویزای پرتغال
اما رایج ترین دلیل رد شدن ویزای پرتغال، عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت شما است. پس حتما مدارکی برای وابستگی خود به کشور محل اقامت ارائه دهید. بجز این دلیل سایر موارد مرتبط با توانایی های مالی شما مهم است، همچون تمکن مالی و پرداخت هزینه های سفر. دلیل دیگری که موجب ریجکت شما می شود، ارائه هر گونه مدرک غیرمعتبر و یا ناقص است.

نکات مهم قبل از وقت سفارت پرتغال:

وقت سفارت پرتغال یک مرحله مهم برای سفر به این کشور زیبا است، که لازم است شما برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. لذا بهتر است قبل از مراجعه به سفارت پرتغال، از موارد زیر آگاهی حاصل کنید تا فرآیند درخواست ویزا به خوبی پیش برود.
  • زمان‌بندی صحیح: به طور دقیق و به موقع در سفارت پرتغال حاضر شوید. سعی کنید حداقل نیم ساعت زودتر از وقت تعیین شده خود در محل سفارت حضور داشته باشید تا مشکلاتی مانند ترافیک یا موارد دیگر موجب تاخیر شما نشود.
  • بررسی مدارک مورد نیاز: مطالبی که برای درخواست ویزای خود نیاز دارید را دقیقاً بررسی کنید. اگر نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان مربوط به سفارت تماس بگیرید. مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را در اختیار دارید و آماده ارائه به سفارت هستید.
  • هزینه ویزا: قبل از مراجعه به سفارت پرتغال، هزینه ویزای مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهید. هزینه ویزا برای هر کشور ممکن است متغیر باشد و ممکن است نرخ ارز و هزینه‌ها تغییر کنند. از منابع رسمی و به‌روز سفارت یا وب‌سایت رسمی آن استفاده کنید تا از هزینه‌های دقیق آگاه شوید.
با رعایت این نکات، می‌توانید فرآیند درخواست ویزا به پرتغال را به خوبی مدیریت کنید و از سفر خود به این کشور لذت ببرید.

آدرس و تلفن سفارت پرتغال در تهران:

سفارت پرتغال در تهران
سفارت پرتغال در تهران
آدرستهران، دروس، خیابان هدایت، ‏کوچه روزبه، پلاک ۱۶‏
تلفن۲۲۷۶۴۰۶۰، ۲۲۵۸۲۷۶۰، ۲۲۵۴۳۲۳۷
فکس۲۲۵۵۲۶۶۸‏
روز و ساعت کارییکشنبه تا پنجشنبه ۱۵- ۹‏
سایتhttps://teerao.embaixadaportugal.mne.gov.pt/fa/
ایمیلsconsular.teerao@mne.pt

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

5 پاسخ

  1. سلام علیک.. من افغان استم قبلادرکشورپرتغال ویزای کاری ثبت نام کرده بودم اظهارنامه برایم فرستاده سفارت میگه شمااقامه ایران رودندارید ازطریق پاکستان مراجعه کنید. شمامیتونیدکمکم کنید… ممنون میشم

  2. من بخاطر ویزه کار در خواست داده بودم جوابش آمده من را گفته سفارت پرتغال برین کار های تان را پیش ببرین اما سفارت انجام نمیته میگن ما برای اتباع کار انجام نمیتیم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *