رزرو وقــــــت

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

 ایران – تهران – میرداماد. بازار بزرگ میرداماد طبقه دوم واحد 203
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر
پرچم آمریکا
واشینگتن و وقت سفارت آمریکا

صفر تا صد نحوه گرفتن‌ وقت سفارت آمریکا

برای ورود به خاک آمریکا با هر دلیلی مثل تحصیلی یا کاری، لازم است که ویزای آمریکا را دریافت کنید. کشور آمریکا دارای ۱۸۵ نوع ویزای مختلف بوده که همه آن‌ها در دسته‌بندی ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید، در کشور ایران سفارت آمریکا وجود ندارد؛ بنابراین برای دریافت وقت سفارت آمریکا لازم است که به کشورهای همسایه برویم و از سفارت آمریکا در کشورهای دیگر استفاده کنیم. آشنایی با نحوه گرفتن وقت سفارت و همچنین مدارک لازم از جمله مواردی است که قصد داریم در این مقاله در خصوص آن بیشتر صحبت کنیم.

برای گرفتن وقت از سفارت آمریکا چه مراحلی باید طی شود؟

اگر قصد دارید ویزای آمریکا را دریافت کنید، اولین مرحله مراجعه به سایت و دریافت وقت سفارت آمریکا است تا بتوانید در مرحله بعد با کارمندان این سفارت مصاحبه داشته باشید. پس لازم است که قبل از مراجعه به سفارت آمریکا، از روند آن اطلاع کامل داشته باشید و مدارک خود را آماده کنید. قبل از جمع آوری مدارک، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:
  • اولین مرحله پس از وارد شدن به لینک سفارت https://ceac.state.gov/CEAC، در بخش Nonimmigrant visa، باید نوع ویزای خود را مشخص کنید. همانطور که گفتیم، انتخاب ویزا به صورت مهاجرتی و غیر مهاجرتی است . سپس باید ملیت خود را انتخاب کنید.
  • در این صفحه تمامی قوانین و مقررات مربوط به دریافت ویزا ذکر شده که با مطالعه قوانین و موافقت با آن، می‌توانید محل تعیین وقت از سفارت آمریکا را مشخص کنید. فراموش نکنید که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد و برای تعیین وقت باید به شهرهای اطراف همچون استانبول یا آنکارا، دوبی، ایروان و … بروید.
  • پس از انتخاب شهر و کشور مورد نظر، وارد فرم درخواست آنلاین ویزا یعنی DS-160 می‌شوید که باید ابتدا یک اکانت تخصصی بسازید. اطلاعاتی که باید در این فرم وارد کنید، شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ایمیل و … است. این اطلاعات امکان ویرایش ندارند، بنابراین ضروری است که با دقت تمام فرم را پر کنید. از طریق ایمیل، شماره تاییدیه و نتیجه درخواست مصاحبه برای شما ارسال می‌شود.
  • در ادامه فرم در صفحه جدید باید آدرس و تلفن، اطلاعات پاسپورت، اطلاعات خانوادگی، شغل و … را ثبت کنید.
  • برای تکمیل فرآیند لازم است پرداخت هزینه به شماره حساب داده شده، انجام شود تا فرآیند تعیین وقت سفارت به اتمام برسد.
  • در این مرحله اولین وقت آزاد برای مراجعه به سفارت آمریکا برای شما رزرو شده و از طریق ایمیل اعلام می‌شود.
اپلیکیشن فرم برای وقت سفارت آمریکا
اپلیکیشن فرم برای ویزای آمریکا

انواع ویزای آمریکا:

به طور تقریبی نزدیک به ۱۸۵ نوع ویزا مختلف برای ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که تمامی آن‌ها در دو شاخه اصلی ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند. شما می توانید باتوجه به هدف از سفر خود به آمریکا انواع ویزای محتلف را تقاضا دهید، در اینجا برخی از این موراد را بررسی می کنیم:
  • ویزای توریسیتی آمریکا: این نوع از ویزا که تحت عنوان تایپ B شناخته می شود، شامل مواردی همچون سفراهای تفریحی و حتی سفرهای کاری می باشد.
  • ویزای تحصیلی آمریکا: برای گرفتن این نوع از ویزا داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های آمریکا لازم است، لازم به ذکر آمریکا برای آموزش برخی از مهارت ها در دوره های کوتاه مدت نیز ویزا می دهد.
  • ویزای کار آمریکا: این نوع از ویزا تحت عنوان تایپ F شناخته می شود و برای زمانی مناسب است که شما از یک کارفرمای آمریکایی جاب آفر داشته باشید.

مدت زمان تعیین وقت سفارت:

اینکه چه زمانی طول می‌کشد تا بتوانید از سفارت آمریکا وقت بگیرید، به عواملی همچون نوع شهر واسطه‌ای که انتخاب می‌کنید، ظرفیت کنسولگری برای پذیرش افراد و تعداد متقاضیان برای دریافت ویزای آمریکا بستگی دارد. این مدت زمان می‌تواند از چند ماه تا حتی یک سال طول بکشد. البته گاهی اوقات هم دریافت وقت سفارت آمریکا فقط چهار الی پنج روز طول می‌کشد. مهم‌ترین عامل، حجم درخواست‌های تعیین وقت است و به نوع ویزای شما ارتباطی ندارد.در بیشتر مواقع می توان گفت مدت زمان تعیین وقت برای سفارت آمریکا از 2 تا 3 ماه متفاوت است. نوع ویزای درخواستی شما در زمان گرفتن وقت شما به صورت نسبی اثرگذار است. در یک دسته بندی انواع ویزاهای آمریکا به شکل زیر دسته بندی می شوند:
  • ویزاهای توریستی، دیدار با اعضای خانواده، کاری
  • ویزای دانشجویی و مطالعاتی
  • ویزای سرمایه‌گذاری
  • متقاضیان گرین کارت
افرادی که متقاضی ویزای دانشجویی یا گرین کارت  هستند، معمولا زودتر از بقیه گروه ها موفق به گرفتن وقت سفارت می شوند. البته به صورت کلی همیشه تعداد متقاضی در یک بازه زمان خاص بیشترین تاثیر را در تسریع گرفتن وقت سفارت شما دارد.

در هنگام مراجعه به سفارت آمریکا، وجود چه مدارکی ضرورت دارد؟

پس از گرفتن وقت سفارت آمریکا، باید به فکر تکمیل مدارک خود باشید. به هیچ عنوان با مدارک ناقص به سفارت نروید. ممکن است که آفیسر تمام مدارک شما را چک نکند، اما در صورت وجود مشکل یا نقص در مدارک، وقت سفارت فعلی شما از بین می‌رود و باید مجدد چندین ماه صبر کنید. بهتر است در هنگام مراجعه به سفارت آمریکا، اطلاعات و مدارک زیر همراه شما باشند:
  • پاسپورت با داشتن حداقل شش ماه اعتبار
  • کپی و اصل رسید پرداخت هزینه برای درخواست ویزا
  • داشتن کد تایید ارسال شده به ایمیل از طریق فرم DS-160
  • سه تا چهار قطعه عکس
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر
  • انگیزه نامه، حتما توجه داشته باشید که نشان دهید به کشور مبدا خود وابستگی دارید.
  • تمکن مالی

سوالات متداول:

انگشت نگاری سفارت آمریکا به چه شکلی انجام می شود:متقاضیان بایستی در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه حضوری و همچنین انگشت نگاری به سفارت خانه ای که از آن وقت گرفته اند مراجعه کنند. انجام این فرآیند بسیار ساده و سریع است و انگشت نگاری شما در کمتر از 20 دقیقه و بدون هیچ نگرانی انجام خواهد شد.نکات پیرامون تعیین وقت مصاحبه سفارت آمریکا توجه داشته باشید که شما تنها یک سال پس از پرداخت هزینه ویزا، برای تعیین وقت سفارت آمریکا مهلت دارید. برای گرفتن وقت و مصاحبه و انگشت نگاری، می‌توانید به دفاتر معتبر در شهرهای استانبول، ابوظبی، دبی، ایروان، آنکارا، اسلام آباد، اربیل، بغداد، باکو و … مراجعه کنید.مصاحبه برای دریافت ویزای آمریکا معمولا به زبان انگلیسی بوده و تنها در شهرهای ایروان، دبی و آنکارا می‌توانید به زبان فارسی مصاحبه انجام دهید. هزینه تعیین وقت برای سفارت آمریکا، غیر قابل بازگشت است؛ بنابراین در صورت ریجکت شدن ویزای شما یا عدم حضور در زمان مقرر، باید هزینه تعیین وقت را دوباره پرداخت کنید.هزینه تعیین وقت برای سفارت آمریکا چقدر است؟ همانطور که گفتیم، در هنگام پر کردن فرم تعیین وقت سفارت، باید محل پیکاپ پاسپورت را تعیین کنید. پس از مشخص کردن شهر مورد نظر، باید MRV FEE را بپردازید. پرداخت قیمت وقت سفارت برای تمامی افرادی که اقدام به دریافت ویزای آمریکا کرده‌اند، ضروری است. اما برای هر فرد یکسان نیست.هر فرد با توجه به نوع ویزای خود باید هزینه تعیین شده را پرداخت کند. به طور مثال هزینه ویزاهای دانشجویی و کاری حدود ۱۶۰ دلار است. اما این مقدار برای ویزای سرمایه گذاری حدود ۲۷۰ دلار افزایش می‌یابد. این مقادیر تقریبی بوده و سالیانه هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. لذا برای اطلاع از قیمت‌های جدید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.چه کشوری را برای گرفتن وقت سفارت آمریکا انتخاب کنم؟ایرانی معمولا برای گرفتن وقت آمریکا در ارمنستان، عمان، دبی، استانبول و قبرس اقدام می کنند. در تمام این سفارت خانه ها مصاحبه به زبان انگلیسی است و فرقی با یکدیگر ندارند.گرفتن ویزا پس وقت سفارت آمریکا

سخن پایانی:

ما برای گرفتن سفارت آمریکا در کشور ایران، با کمی محدودیت روبرو هستیم. از آنجایی که سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد، بنابراین لازم است به کشورهای همسایه برویم و از سفارت این کشور‌ها استفاده کنیم. گرفتن وقت از سفارت آمریکا همانند سفارت دیگر کشورها در وهله اول به صورت اینترنتی بوده که با مراجعه به سایت مورد نظر و پر کردن اطلاعات شخصی و انتخاب شهر مورد نظر، زمان تعیین وقت سفارت آمریکا برای شما ایمیل می‌شود. بعد از تعیین وقت باید مدارکی که نام برده شد را آماده کرده و به همراه خود ببرید. تمامی نکات لازم برای دریافت وقت از سفارت آمریکا در مقاله بالا برای شما آورده شده و به راحتی می‌توانید نوبت خود را در سفارت رزرو کنید.شما همچنین می توانید از خدمات سایت برای گرفتن وقت سفارت سوئد، وقت سفارت فنلاند و یا سایر کشورهای اروپایی دیگر استفاده کنید.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *