وقت سفارت فوری

وقت سفارت فوری و ارزان در کمترین زمان ممکن

تعیین وقت سفارت برای کلیه کشورهای اروپایی و آمریکا

راهنمای تعیین وقت برای کشورهای مختلف

پرچم آلمان

آلمان

راهنمای جامع برای سفارت آلمان، چگونگی وقت گرفتن و مدارک لازم

پرچم نروژ

نروژ

راهنمای جامع برای سفارت نروژ ، چگونگی وقت گرفتن و مدارک لازم

تعیین وقت سفارت آمریکا

آمریکا

راهنمای جامع برای سفارت آمریکا، چگونگی وقت گرفتن و مدارک لازم​

پرچم فرانسه

فرانسه

راهنمای جامع برای سفارت انگلیس، چگونگی وقت گرفتن و مدارک لازم​

وقت سفارت سوئد

سوئد

راهنمای جامع برای سفارت سوئد، چگونگی وقت گرفتن و مدارک لازم​

وقت سفارت فوری چیست:

وقت سفارت به دو نوع عادی و فوری تقسیم می شود. در زمانی که وقت سفارت عادی دارید معمولا تا زمان ورود شما به سفارت بین 1 تا 2 ماه طول می کشد، اما در زمانی که وقت سفارت فوری دارید، بسیار سریع تر و معمولا در کمتر از یک ماه وارد سفارت می شوید.

فرآیند تعیین وقت فوری، مشابه وقت عادی است. تنها تفاوت آن این است که باید گزینه وقت درخواستی خود را از عادی به فوری تغییر دهید. شما با توجه به نوع ویزا و کشور مقصد می توانید به صورت حضوری/آنلاین برای درخواست این نوع از وقت اقدام کنید. در ادامه توضیحی از مراحل ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز برای شما خواهیم آورد. توجه داشته باشید که همیشه باید 2 یا 3 ماه زودتر فرآیند اینکار را آغاز کند تا بتوانید با موفقیت آن را به پایان برسانید.

در صورتی که نمی دانید وقت سفارت چیست و چرا به عنوان اولین گام مهم برای دریافت ویزای کشورها مطرح است، لطفا قسمت وقت سفارت چیست در صفحه اول را مطالعه بفرمایید.

تفاوت وقت سفارت عادی و فوری:

وقت سفارت فوری به شما کمک تا در سریع ترین زمان ممکن وقت خود را تنظیم کنید و از برنامه زمانی خود مطمئن شوید. در وقت فوری شما معمولا در کمتر از یک ماه موفق می شوید تا به سفارت کشور مورد نظرتان وارد شوید.

در ادامه هر یک از این وقت ها به صورت کامل تر بررسی می کنیم:

  • وقت سفارت فوری: این نوع از وقت برای اشخاصی مناسب که نیاز دارند در تاریخ خاصی در کشور مقصد باشند و معمولا زمان کافی برای انتظار ندارند. گرفتن این نوع از زمان نیاز به مدارکی برای نشان دادن دلیل فوریت وقت شما دارد، مدارکی مثل دعوت نامه برای جلسات علمی یا تجاری، یا دانشجویانی که باید برای ثبت نام در دانشگاه حضور داشته باشند. اگر شما برای حضور در کشور مورد نظرتان دارای محدودیت زمانی هستید و می توانید مدارک لازم را فراهم کنید پیشنهاد ما استفاده از وقت سفارت فوری است.
  • وقت سفارت عادی: همان روش معمول گرفتن وقت از سفارت است، که هر چند کمی کندتر است اما می تواند برای بیشتر مردم راه حل مفید و کارآمدی باشد. اگر می توانید زودتر اقدام کنید و همچنین عجله ای ندارید این نوع از وقت می تواند برای شما مفید باشد.

برای مثال شما می خواهید در یک زمان مشخص برای یک کنفرانس علمی در کشور آلمان حاضر شوید، اگر بیشتر از 3 ماه برای تعیین وقت فرصت دارید خودتان می توانید برای آن اقدام کنید اما در غیر اینصورت حتما از خدمات آژانس های استفاده کنید.

رزرو وقت سفارت فوری، همانند وقت عادی به صورت آنلاین و معمولا توسط همان سایت انجام می شود برای مثال برای وقت فوری آلمان همانند وقت عادی آن از طریق سایت ویزامتریک اقدام می کنیم. برای وقت سفارت آلمان، وقت سفارت ایتالیا یا وقت سفارت هلند به صورت فوری و تضمینی می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

معمولا استفاده از وقت سفارت فوری احتیاج به مدارک بیشتری دارد و قیمت وقت آن نیز بیشتر است. اما معمولا در نصف زمان وقت عادی می توان وقت فوری گرفت و وارد سفارت خانه شد.

مراحل ثبت نام برای وقت سفارت فوری:

مراحل گرفتن وقت سفاری فوری و عادی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. تنها شما در زمان ثبت نام آنلاین باید گزینه نوع وقت را از عادی به فوری تغییر دهید. به صورت خلاصه مراحل درخواست وقت را مرور خواهیم کرد:

  1. انتخاب کشور مقصد:
  2. گرفتن وقت از سفارت به شکل اینترنتی: معمولا باید این وقت را از طریق کارگزاری های رسمی سفارت خانه ها تهیه کنید. هم اکنون برای آلمان و  ایتالیا باید از خدمات ویزامتریک و برای فرانسه، انگلیس و بیشتر دیگر کشورهای عضو پیمان شنگن از vfs استفاده کنید.
  3. انتخاب وقت سفاری فوری یا عادی: در فرآیند ثبت نام نوع وقت را از عادی به فوری تغییر دهید
  4. پر کردن فرم ها: 
  5. انتظار و گرفتن کانفرم: 

آنچنان که در بالا مشاهده کردید، فرآیند درخواست وقت سفارت فوری و عادی بسیار شبیه است. اما چنانچه شما زمان کمی دارید و حتما باید در زمان مقرر در کشور مقصد حضور داشته باشید، پیشنهاد ما این است حتما از طریق آژانس های خدمات مهاجرتی اینکار را انجام بدهید. زیر معمولا زمانی که شما در حال رزرو وقت فوری هستید در آخرین فرصت های ممکن اینکار را انجام می دهید و امکانی برای خطا کردن ندارید.

تعیین وقت سفارت توسط خودمان یا آژانس‌ها؟

شما زمانی که برای وقت سفارت فوری اقدام  می کنید، معمولا فرصت زمانی کمی دارید و دیگر نمی توانید اشتباه کنید و منتظر بمانید. برای همین با وجود قیمت بیشتر وقت سفارت فوری در زمان استفاده از خدمات سایت های مهاجرتی و گردشگری پیشنهاد ما استفاده از خدمات این آژانس ها است.

سوالات متداول:

برخی از مهمترین سوالاتی که توسط افراد مختلف مطرح می شود در ادامه برای شما آورده شده است:

فرق وقت سفارت فوری با وقت عادی چیست؟

معمولا در نصف زمان وقت عادی می توانید وارد سفارت خانه شوید. برتی مثال این امر در وقت سفات عادی حداقل 2 ماه زمان نیاز دارد، اما در وقت سفارت فوری اینکار در زیر 1 ماه ممکن است. همچنین وقت فوری احتیاج به مدارک بیشتری دارد و قیمت های آن نیز بیشتر است. 

آیا وقت سفاری فوری توسط سفارت تمام کشورها داده می شود؟

بله، تقریبا تمام کشورها در مقابل کمی هزینه بیشتر، امکان رزرو وقت فوری را به شما می دهند.

آیا در وقت فوری علاوه بر سریعتر بودن ویژگی یا سرویس دیگری نیز داده می شود؟

خیر، در وقت سفارت فوری شما تنها زودتر وارد سفارت می شوید و تفاوت دیگری ندارد. مدارک شما کامل بررسی می شود و انگشت نگاری می شوید و تمام امور مشابه است.

 چه زمانی باید برای اخذ وقت سفارت اقدام کنیم؟

شما اگر کمتر از 1 ماه فرصت دارید حتما برای وقت فوری اقدام کنید. اما در غیراینصورت شما لازم است، حداقل 2 یا 3 ماه پیش از زمانی که می خواهید در کشور مقصد باشید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که معمولا سفارت خانه ها یک تا دو ماه زودتر تمام وقت های خود را پر می کنند.

در هنگام مراجعه به سفارت چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

مدارک شما همانند وقت سفارت عادی است و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

نکات مهم در زمان مراجعه به سفارت:

  • ادب و احترام به قوانین و افسران: هنگام ورود به سفارت یا کنسولگری، با ادب و احترام به کارمندان و دستورات آنها پاسخ دهید. احترام به قوانین و مقر سفارت یک ضرورت است.
  • زمان مراجعه: زمان کافی برای مراجعه به سفارت یا کنسولگری را پیش بینی کنید. حداقل نیم ساعت زودتر در مکان حضور داشته باشید.
  • مدارک لازم: حتما مدارک خود را پیش از سفارت مجدد کامل بررسی کنید تا بتوانید براحتی و بدون هیچ مشکلی ویزای خود را دریافت کنید.