رزرو وقــــــت

سفارت شنگن

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

 ایران – تهران – میرداماد. بازار بزرگ میرداماد طبقه دوم واحد 203
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر

راهنمای جامع وقت سفارت شنگن

ویزای شنگن، ویزایی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد از هوا، دریا یا زمین وارد کشورهای عضو منطقه شنگن شود. وقت سفارت شنگن به منظور درخواست وقتی برای تحویل مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک است تا افراد بتوانند از کشورهای عضو پیمان شنگن بازدید کنند، ویزای شنگن چیست. شما چه بخواهید برای بازدید توریستی ، کاری و یا تحصیلی از این کشورها بازدید کنید نیاز است تا ویزای شنگن آن ها را تهیه کنید. براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی شینگن، زمان لازم برای تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن به‌صورت دقیق مشخص نیست. به صورتی که ممکن است حتی سریع‌تر از انتظارات شما مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که زمان بررسی درخواست شما بدون شک وابسته به سفارتی است که از طریق آن اقدام به دریافت ویزای شینگن می‌کنید. همچنین در زمان انتخاب سفارت خانه برای درخواست ویزای شنگن توجه داشته باشید که، بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، متقاضیان ویزا شنگن باید از کشور مقصد خود برای دریافت وقت سفارت اقدام کنند. همچنین چنانچه قصد بازدید از چند کشور متفاوت را در سفر به اروپا دارند، باید از کشوری که بیشترین زمان اقامت را در آن خواهند داشت برای تعیین وقت سفارت ویزای شینگن اقدام نمایند.
کشورهای ناحیه شنگن
کشورهای ناحیه شنگن

مراحل تعیین وقت سفارت ویزای شنگن:

برای گرفتن ویزای شینگن، ابتدا نیاز دارید تا وقت سفارت را تعیین کنید. این اقدام اجازه مراجعه به سفارت مربوطه جهت دریافت ویزای خود را می‌دهد. اگر زمان کافی داشته باشید و با فرآیند اینکار آشنا باشید خود شما می توانید تقاضا دهید. در صورتی که با فرآیند و مراحل درخواست ویزای شنن آشنا نیستنید پیشنهاد ما درخواست از طریق آزانس های ثبت شده و تخصصی اینکار است. در حال حاضر، سریع‌ترین راه برای اخذ ویزای شینگن در کشور ما از طریق آژانس‌ها است. این آژانس‌ها، با رجیستر شدن در سفارت‌ها، وقت‌های محدود یا نامحدودی را در اختیار دارند و به مسافران کمک می‌کنند تا به سرعت ویزای خود را اخذ کنند. می‌توانید حداکثر تا 15 روز قبل از سفر برای تعیین وقت سفارت جهت ویزای شنگن اقدام کنید. توصیه ما به متقاضیان محترم تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن این است که حداقل 30 تا 45 روز قبل از تاریخ سفر خود برای تعیین وقت سفارت مورد نظرشان اقدام کنند. تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن برای ایرانیان فقط از طریق آنلاین امکان‌پذیر است. برای اتباع ایرانی، تعیین وقت سفارت برای ویزای شنگن فقط از طریق وب‌سایت ویزامتریک برای کشورهای آلمان و ایتالیا و وب سایت VFS Global برای سایر کشورهای عضو امکان‌پذیر است. پس از ثبت درخواست آنلاین، قادر به تغییر وقت سفارت نخواهید بود. در صورتی که متقاضی در روز تعیین شده در سفارت حاضر نشود، درخواست ویزا لغو می‌شود و امکان حضور مجدد برای تعیین وقت دیگر وجود نخواهد داشت.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شنگن:

تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن به‌صورت اختصاصی از طریق آنلاین انجام می‌شود. شما برای مشاهده لیست کامل مدارک ویزای شنگن با توجه به نوع ویزای درخواستی خود می توانید اینجا کلیک کنید. برای انتخاب وقت، متقاضیان نیاز به تکمیل یک فرم دارند که از طریق ایمیل ارسال می‌شود. این فرم شامل موارد زیر می‌باشد که از طریق دفتر VFS و یا ویزامتریک با توجه به کشوری که از آن درخواست ویزای شنگن کرده ایده، برای متقاضیان ارسال می‌گردد:
  • اطلاعات هویتی: شامل نام، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن، ملیت، جنسیت، شماره تماس.
  • تاریخ سفر مورد نظر.
  • تاریخ مطلوب برای وقت سفارت شینگن.
  • نوع ویزا مورد نظر.
  • مقصد اصلی در اروپا.
لازم به ذکر است که این اطالعات تنها برای تعیین وقت سفارت می باشد و شما لازم است در زمان مراجعه به سفارت و یا کارگازاری مربوطه مدارک کامل خود را با توجه به نوع ویزای درخواتسی تحویل دهید. وقت سفارت برای ویزای شینگن به متقاضیان از طریق ایمیل اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که وقت تعیین شده قابل تغییر یا کنسلی نیست و در صورتی که متقاضی در روز مقرر حاضر نشود، نیاز به تکرار مراحل فوق خواهد بود. همچنین، در روز تحویل مدارک، متقاضی باید کپی نامه تایید وقت سفارت را به همراه داشته باشد. توصیه  می کنیم برای اطمینان از کامل و صحیح بودن مدارک پیش از مراجعه به سفارت و کارگزاری های مرتبط از مشاوره کارشناسان این امر بهره ببرید.

مدت زمان تعیین وقت سفارت شنگن:

آنچنان که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، زمان دقیق برای تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن مشخص نیست. در واقع، زمان بررسی درخواست تعیین وقت سفارت شینگن ممکن است از انتظارات شما سریع‌تر یا کندتر باشد. این مدت زمان بررسی، به طور مستقیم به سفارتی که از طریق آن ویزای شینگن خود را درخواست کرده‌اید، وابسته است. به عبارت دیگر، زمان بررسی درخواست شما به سفارت مرتبط مربوط می‌شود. برای اخذ وقت سفارت برای ویزای شینگن، توسط کارشناسان ما به متقاضیان ارجمند توصیه می شود که حداقل ۴ تا ۶ هفته قبل از تاریخ مورد نظر سفر خود اقدام به تعیین وقت سفارت کنند.

هزینه وقت سفارت شنگن:

هزینه تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن ممکن است بسته به کشور و سیاست‌های مختلف، متغیر باشد. علاوه بر این، آژانس‌های مهاجرتی و سفارت‌خانه‌ها همچنین می‌توانند هزینه‌های مختلفی برای تعیین وقت سفارت در نظر بگیرند. بهتر است به سایت رسمی یا دفتر سفارت مربوطه مراجعه کنید یا با آژانس‌های مهاجرتی معتبر تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و آخرین قیمت‌ها را درباره هزینه تعیین وقت سفارت برای ویزای شینگن به دست آورید. هزینه برای دریافت ویزای شینگن بسته به کشوری است که شما اقدام به درخواست ویزای شینگن کرده‌اید و از طریق آن کشور درخواست تعیین وقت سفارت خود را ارسال کرده‌اید. به طور عمومی، برای تعیین وقت سفارت، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود مگر اینکه انتخاب کنید وقت سفارت را به صورت VIP دریافت کنید و به صورت VIP وارد سفارت شوید تا انگشت‌نگاری و مصاحبه خود را انجام دهید.

سوالات متداول:

آیا ویزای شنگن مصاحبه دارد؟ این امر بسته به کشوری که از آن قصد تهیه ویزا دارید متفاوت است. برخی از کشورهای دارای مصاحبه هستند مانند فرانسه و برخی دیگر مانند اتریش و اسپانیا مصاحبه ای ندارند. آیا برای ویزای شنگن ثبت اطلاعات بیومتریک لازم است؟ بله، ثبت اطلاعات بیومتریک اجباری می باشد. این امر برای بچه های و افراد دارای سن بالا دارای استثناهای است. نکات مهم در مورد تقاضای وقت ویزای شنگن چیست؟
  • ارسال مدارک جعلی یا اشتباه و همچنین ارائه اطلاعات غلط، منجر به رد درخواست شما و احتمالا ممنوعیت ورود به همه کشورهای دیگر عضو شنگ خواهد شد.
  • فقط درخواست های کامل می توانند بررسی شوند. ارائه مدارک ناقص ممکن است منجر به ریجکت درخواست شده که در این صورت هیچ هزینه ای بازپرداخت نخواهد شد.
  • نمایندگی ها و کارگزاری ها حق درخواست مدارک و اسناد بیشتر را در موارد خاص دارند.
آیا برای انواع مختلف ویزای شنگن مدارک متفاوتی نیاز است؟ بله، شما باید با توجه به نوع ویزای درخواستی خود مدارک مختلفی را آماده کنید. برای مثال لیست انواع مدارک برای کشور آلمان در سایت ویزامتریک به شرح زیر اعلام شده است (لیست مدارک با توجه به نوع ویزا).
انواع مدارک لازم برای ویزای شنگن
انواع مدارک لازم برای ویزای شنگن

سخن پایانی:

چانچه قصد گرفتن وقت سفارت شنگن را دارید انتخاب کشور صحیح بسیار مهم است زیر کشورهای مختلف دارای سخت گیری های متفاوتی هستند. همچنین پیشنهاد ما این است حداقل 4 تا 6 هفته زودتر برای تعیین وقت سفارت خود اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید و زمان کافی را داشته باشید.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *