رزرو وقــــــت

سفارت چین

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

تهران – میرداماد. خ مفتح جنوبی (نفت جنوبی). خ تابان پلاک 3 واحد 15
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر

وقت سفارت چین چگونه گرفته می شود؟ فوری، تضمینی و ارزان

وقت سفارت چین
ویزای توریستی چیندریافت وقت سفارت چین و سپس ویزای آن اولین گام شما برای برنامه‌ریزی سفر توریستی و یا تجاری به چین است. افرادی که با هدف گردشگری به چین مسافرت می کنند می توانند از ویزای توریستی و افرادی که برای تجارت و یا بازدید از نمایشگاه های این کشور به چین سفر می کنند می توانند از ویزای کاری آن استفاده کنند. توجه داشته باشید، در وقت سفارت چین علاوه بر بررسی مدارک، امور ثبت مشخصات بیومتریک شما نیز انجام می شود.در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر یک از انواع ویزا برای شما آورده شده است:

مدارک مورد نیاز ویزای چین:

ویزای توریستی چین به مدت کوتاه و تنها 30 روزه صادر می شود. این ویزا به شما اجازه کار در کشور چین و یا اقامت به مدت طولانی تر نمی دهد. این نوع از ویزا توسط سفارت چین در تهران صادر می شود. مدارک لازم برای ویزای توریستی چین:
  • اصل پاسپورت: دارای شش ماه اعتبار از زمان ورود به چین و دو دارای صفحه خالی متوالی
  • 2 عدد عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی: حداقل به ارزش 5000 دلار و ممهور شده به مهر بانک صادر کننده، مقدار تمکن مالی حتما باید به صورت دلار مشخص شده باشد
  • تکمیل فرم درخواست ویزای سفارت چین
  • بلیط رفت و برگشت و واچر هتل محل اقامت
  • بیمه مسافرتی
  • برای ویزای کاری، داشتن دعوت نامه رسمی از شرکت طرف دعوت کننده شما، این نوع از دعوت نامه می تواند از طرف یک شخص حقیقی چینی نیز برای شما ارسال شده باشد
  • برای ویزای دانشجوی، داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های چین اجباری است. اعتبار ویزای بلند مدت تحصیلی 90 روز پس از صدور است و بعد از ورود به چین باید برای دریافت اقامت موقت اقدام شود.
  • ویزای استعدادهای درخشان، برای این نوع از ویزا شما نیاز به تاییدیه مرکز امور استعدادهای خارجی دارید.  این تاییدیه توسط کارفرمای شما در یکی از استان های چین گرفته می شود.
در صورتی که تمامی مدارک بالا را به شکل صحیح به افسر سفارت چنی در زمان وقت سفارت خود تحویل دهید، برای ویزای توریستی پس از 10 روز و برای ویزای کاری 5 روز  صبر کنید تا مدارک شما تایید و ویزای شما صادر شود.توجه داشته باشید با توجه به انگشت نگاری حضور فیزیکی شما در محل سفارت چین اجباری است.

انواع ویزای چین:

ویزای چین شامل ۳ نوع عادی، فوری و خیلی فوری می‌شود که هزینه های آن به ترتیب 110 130 و 150 دلار می باشد. هر چند بیشتر دو نوع وقت عادی و فوری موجود است. شما می توانید وقت سفارت عادی را معمولا به صورت 3 ماه و خیلی فوری را برای یک ماه بعد رزرو کنید.

شیوه گرفتن ویزای جمهوری کمونیستی چین:

مراحل اخذ ویزای چین به صورت خلاصه به شرح زیر است:
  • مراجعه به سایت سفارت چین به آدرس: http://ir.chineseembassy.org/
  • سپس وارد بخش کنسولی سایت شوید و گرینه درخواست ویزای چین را انتخاب کنید
  • در این مرحله باید اقدا به ایجاد حساب در سایت سفارت چین کنید.
  • با توجه به هدف خود از سفر نوع ویزا درخواستی را مشخص کنید، انواع ویزای چین به صورت خلاصه تجاری، توریستی، روزنامه نگاری، بازدید از اعضای خانواده ، ویزای دانشجوی، اقامت دائم و ویزای ترانزیت می باشد.
  • پس از ثبت مشخصات خود می توانید در این مرحله وقت سفارت مورد نظر خود را از روی تقویم سفارت انتخاب کنید.
در صورتی که فرآیند ثبت نام شما برای وقت سفارت چین به خوبی گفته شده در بالا پیش نرفت می توانید، از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.
ویزای چین
ویزای چین

مدت زمان اعتبار ویزای چین:

ویزای چین دارای اعتبار 3 ماهه است اما با این وجود شما تنها اجازه دارید 30 روز در این کشور بمانید. در صورت علاقه برای ماندن به مدت طولانی تر باید به سفارت کشور چین مجدد تقاضا بدهید، تا تقاضای شما بررسی شود. توجه داشته باشید که برخی از ویزاهای دیگر همچون ویزای روزنامه نگاری کوتاه مدت یا بلند مدت، ویزای تحصیلی و یا ویزای دیدار با اعضای خانواده شرایط خاص خود را دارند و از این نوع ویزا متفاوت هستند.

ویزای کاری چین:

اگر فردی یک پیشنهاد شغلی و تجاری از کارفرمای چینی داشته باشد، می تواند از این نوع ویزا استفاده کند. اعتبار این ویزا 30 روز بعد از تاریخ ورود به خاک چین بوده و طی این مدت فرد باید با کارفرمای خود رسمی ثبت کند تا پس از آن بتواند برای اقامت چین اقدام کند. به صورت خلاصه می توان گفت گروه های زیر مجاز به درخواست ویزای کاری چین هستند:
  • کارشناسان تحقیق و توسعه، مشاوره و مدیریت، کارهای فنی و پشتیبانی و هر فعالیت تجاری دیگر قصد سفر به چین دارند
  • ورزشکاران و مربیانی که قصد آموزش، کارآموزی، استخدام و یا مربیگری در چین دارند.
  • افرادی که برای برنامه های نمایشی و یا تولید اثار صوتی و تصویری قصد سفر به چین دارند
توجه داشته باشید برای پذیرش درخواست ویزای کار شما لازم است، کارفرمای شما مجوز استخدام، اجازه کار و همچنین تائید عملکرد تجاری را از پیش ثبت کرده باشد.

سخن پایانی:

رزرو وقت سفارت چین یکی از مراحل اساسی در فرآیند اخذ ویزا یا اقامت در این کشور است. اشاره کردیم که برای رزرو وقت سفارت چین باید از طریق سایت خود سفارت اقدام کنید و فرم های مربوطه را پر کند. در زمان مراجعه به سفارت چین مدارک شما بررسی و انگشت نگاری خواهید شد و در صورت کامل بودن مدارک و تایید آنان با توجه به نوع ویزای درخواستی پس از 5 تا 10 روز ویزای شما صادر خواهد شد.

آدرس و تلفن سفارت چین در تهران:

آدرسخیابان موحد دانش ( اقدسیه) ، روبروی آتش نشانی ، پلاک 73
تلفن۲۲۲۹۱۲۴۱ و ۲۲۲۹۱۲۴۰ (021)
فکس-
روز و ساعت کارییکشنبه تا چهارشنبه، ساعت 7:30 تا 11:30
سایتhttp://ir.chineseembassy.org/
ایمیلchinaemb_ir@mfa.gov.cn

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *