رزرو وقــــــت

سفارت فرانسه

تماس رایگان برای مشاوره تخصصی :

کـارشـنـاسـان

امــــور ویــــزا و ســــــــفــــــــارت

خانم الوند
آقای رحیمی
خانم آتنا الوند
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.
در کم ترین زمان وقت سفارت را تضمینی دریافت نمایید.

از زبان مخاطبان

وقت سفارت

بشنوید

مخاطب 1

مخاطب 2

مخاطب 3

مخاطب 4

اطلاعات تماس با وقت سفارت

 ایران – تهران – میرداماد. بازار بزرگ میرداماد طبقه دوم واحد 203
همه روزه - 9 صبح تا 5 عصر
پرچم فرانسه
وقت سفارت فرانسه - تصویر پاریس

راهنمای کامل وقت سفارت فرانسه

فرانسه، یکی از مهمترین کشورهای اروپایی است که سالانه ایرانی های زیادی به منظور گردشگری، تجاری و یا تحصیل از آن بازدید می کنند. این کشور یکی از اعضای پیمان شنگن است و پول رسمی آن یورو می باشد. اگر شما می خواهید به هر دلیلی وارد فرانسه شوید، در اولین گام برای اخذ ویزا باید اقدام به تعیین وقت سفارت فرانسه نمایید.در این راهنما، به شما می‌گوییم که چه مراحلی را باید طی کنید و  چه مدارکی برای گرفتن وقت سفارت فرانسه لازم است و چگونه به بهترین شکل برای برای وقت سفارت خود آماده شوید.

سفر به فرانسه و اهمیت وقت سفارت

فرانسه و پایتخت آن پاریس یکی از زیباترین شهرهای جهان، محبوب ترین شهر توریستی جهان است. ایرانی های زیادی به منظور بازدید توریستی، کار و یا تحصیل هر ساله به فرانسه سفر می کنند. به صورتی که هم اکنون این کشور یکی از میزبان های اصلی ایرانیان مهاجر در سراسر جهان است. همچنین فرانسه عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است. بنابراین، علاقه‌مندی به سفر به این کشور بسیار شایسته است.برای وقت سفارت و ورود به فرانسه، باید به تمام جزئیات و قوانین مهاجرتی این کشور توجه کنید. فرانسه جز کشورهای سخت گیر در امر پذیرش و مهاجرت می باشد.در این راهنما، به شما می‌گوییم که وقت سفارت فرانسه با توجه به نوع ویزای درخواستی شما از طریق کارگزاری vfs و یا سایت campuc france گرفته می شود. همچنین خواهیم گفت چه مدارکی لازم است و چگونه بهترین راه برای آماده شدن طی کنید. به پاسخ دادن به سوالات رایج مرتبط با وقت سفارت در انتهای این پست می‌پردازیم. با مطالعه این راهنما، آمادگی کامل برای سفر خود به فرانسه خواهید داشت.

مراحل دریافت وقت سفارت فرانسه:

فرآیند گرفتن وقت سفارت فرانسه مشابه سایر کشورهای اروپایی است. به صورت خلاصه این فرآیند در سه گام زیر قابل انجام است:
  • تقاضای اولیه ویزا از طریق سایت VFS برای ویزای توریستی و شرکت کامپوس فرانسه برای سایر انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، دیدار با خانواده، پزشکی و هر نوع ویزای دیگری
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین، با توجه به اینکه این کشور جز پیمان شنگن است شما باید درواقع مدارک ویزای شنگن را به همراه داشته باشید و فرم آن را پر کنید.
  • پرداخت هزینه وقت سفارت
  • گرفتن تاییدیه وقت سفارت
آنچنان که اشاره کردیم، فرانسه جز پیمان شنگن است و مدارک لازم برای ویزای شنگن برای گرفتن ویزای فرانسه بسیار مهم هستند.انتخاب صحیح کارگزار:توجه داشته باشید که با توجه به نوع ویزای درخواستی، شما باید  از کارگزاری های مختلفی برای انجام کارهای خود استفاده کنید:
  • کارگزاری VFS: خدمات مرتبط به درخواست های ویزای توریستی و گردشگری را انجام می دهد. برای استفاده از سایت VFS لازم است در ابتدا فرم درخواست ویزای این کشور را به‌صورت آنلاین پرکرده باشید. (این کارگزاری خدمات کنسولی بسیار از سفارت خانه های فعال دیگر در ایران همانند فنلاند و یونان را نیز ارائه می دهد)
  • کارگزاری Campus France خدمات ویزای تحصیلی، کار، تحقیقاتی، دیدار با خانواده و… را برای شما انجام می دهد.
کارگزاری vfs برای وقت توریستی فرانسه
کارگزاری vfs برای وقت توریستی فرانسه

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای فرانسه:

گرفتن وقت سفارت فرانسه به مدارک کمی نیاز دارد، در عمل شما تنها به پاسپورت و کد تایید فرم درخواست ویزای فرانسه نیاز دارید. البته در زمان مراجعه حضوری در سفارت باید تمام مدارک دیگر را تحویل دهید. در ادامه برخی از مهمترین مدارک مورد نظر را برای شما خواهیم نوشت، توجه داشه باشید برای اطلاعات کامل و مدارک مورد نیاز با توجه به نوع ویزای درخواستی، شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با پشتیبانی ما در تماس باشید.
  1. فرم درخواست ویزای فرانسه، همان فرم شنگن
  2. رسید پرداخت هزینه های ویزای درخواستی
  3. اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  4. اصل گذرنامه فعلی و کلیه گذرنامه های قبلی: دارای یک صفحه خالی و حداقل ۶ ماه اعتبار، به همراه کلیه پاسپورت های قبلی جهت بررسی کردن تاریخچه سفرهای گذشته و اطمینان از برگشت به کشور
  5. ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  6. ارائه اصل و کپی بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی با حداقل ۳۰ هزار یورو اعتبار که در تمامی کشور‌های حوزه شنگن معتبر باشد
  7. گردش حساب و تمکن مالی: گردش حساب ویزای فرانسه، باید برای ۶ ماه اخیر باشد. توجه داشته باشید که مبالغ ورودی و خروجی اهمیتی برای ندارد و فقط تعداد تراکنشات مهم است. همچنین تمکن مالی باید به یورو اعلام و از طریق شعبه ارزی بانک صادر کننده  مهر شده باشد.
  8. واچر هتل و بلیط رفت و برگشت:
  9. ارائه اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی: در صورتی که متقاضی ویزای فرانسه دارای سند ملکی (به نام خود) باشد، باید کلیه اسناد ملکی را به همراه ترجمه به سفارت فرانسه تحویل نماید.
  10. ارائه اصل و ترجمه سند ازدواج: حتی اگر همسرتان، شما را در این سفر همراهی نکند، ارائه سند ازدواج الزامی است
  11. ارائه دعوت نامه: می تواند کمک بزرگی در پذیرس درخواست شما باشد.
توجه داشته باشید که دلیل اصلی ریجکت درخواست ویزای فرانسه، عدم اطمینان افسر مصاحبه کننده به بازگشت شما است. پس تا حد امکان سعی کنید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهنده وابستگی شما به کشور باشد، اسناد ملکی، تمکن مالی، اشتغال و سابقه سفرهای شما برخی از این مدارک هستند.

وقت تأیید مدارک از سفارت فرانسه:

به منظور گرفتن برخی از ویزاهای بلندت مدت کشور فرانسه لازم است مدارک شما توسط سفارت خود این کشور تایید گردد و تایید توسط کارگزاری vfs کفایت نمی کند. برای این منظور لازم است که شما از طریق سفارت فرانسه برای این منظور درخواست وقت برای بررسی مدارک کنید. کارگزاری vfs در بسیاری از موارد برای انواع ویزاهای که در آن نیاز به تایید مدارک توسط خود سفارت وجود دارد، شما را راهنمایی خواهد کرد. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما نیز از این موضوع اطلاعات کافی را بدیت بیاورید.ایمیل سفارت فرانسه: legalisations.teheran-amba@diplomatie.gouv.frشما می توانید از برخی خدمات کارگزاری vfs برای این منظور استفاده کنید. توجه داشته باشید شما خودتان می توانید اقدامات زیر را انجام دهید و نیازی به استفاده از این هزینه های کارگزاری نیست.
خدمات کارگزاری vfsهزینه خدمات
ارسال پاسپورت در منزلتهران: رایگان، شهرستان : 5.5 یورو
وقت Premium یا وقت فوری40  یورو
آماده سازی پرونده ویزا35 یورو
اخذ مدارک از درب منزل یا دفتر (برای افرادی که نیاز به ییومتریک ندارند)48 یورو
عکاسی پاسپورتی9.9 یورو
فتوکپی از مدارک0.55 یورو

انواع ویزای فرانسه:

بسته به نوع ویزای مورد درخواست، شما می‌توانید انواع مختلف وقت‌های سفارت را درخواست دهید. در زیر، لیستی از انواع مختلف این وقت‌ها آورده شده است:
  • وقت توریستی سفارت فرانسه: اگر می‌خواهید به قصد دیدار با خانواده و دوستان یا سفر به کشور فرانسه به این کشور سفر کنید، نیاز به ویزای شنگن توریستی دارید. برای دریافت ویزای توریستی فرانسه، باید وقت سفارت فرانسه توریستی را دریافت کنید و با کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه نمایید. لیست مدارک ویزای شنگن در اینجا برای شما آورده شده است.
  • وقت تجاری سفارت فرانسه: یکی از انواع ویزاهایی که می‌توانید درخواست کنید، ویزای تجاری فرانسه است. این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که قصد انجام کار تجاری در کشور فرانسه را دارند. ویزای تجاری فرانسه از سوی سفارت صادر می‌شود تا بتوانید به امور سرمایه‌گذاری، تجاری، کاری در این کشور بپردازید. اگر قصد گرفتن ویزای کار داشته باشید داشتن جاب آفر از یک شرکت فرانسوی الزامی است.
  • وقت تحصیلی سفارت فرانسه: اگر قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارید، نیاز به ویزای تحصیلی فرانسه دارید. برای دریافت ویزای تحصیلی، باید شرایط مشخصی را داشته باشید تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید. مهمترین شرط گرفتن وقت تحصیلی سفارت فرانسه گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است.

هزینه وقت سفارت برای انواع مختلف ویزا:

هزینه های مرتبط به وقت سفارت فرانسه با توجه به نوع ویزا متفاوت است. در ادامه براخی از هزینه ها توضح داده شده است:
  1. وقت تفریحی یا گردشگری: در صورتی که به عنوان یک گردشگر وارد فرانسه می‌شوید و فقط قصد دارید برای تفریح به این کشور سفر کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. برای این نوع از ویزا شما باید درخواست ویزای شنگن کنید. این کار از طریق کارگزاری vfs انجام می گردد
  2. وقت تحصیلی یا تحقیقاتی: در صورتی که قصد دارید برای تحصیل یا تحقیقات به فرانسه بروید، هزینه وقت سفارت فرانسه بر مبنای نوع دانشگاه و برنامه تحصیلی شما تعیین می شود. کارگزاری کامپوس فرانسه مسئول صدور این نوع از وقت ویزا است. باید توجه داشت که این نوع وقت دارای مصاحبه است و از طریق ایمیل باید زمان آن را درخواست کنید.
  3. وقت کاری یا تجاری: در صورتی که قصد دارید برای کار تجاری و یا ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌ها در فرانسه وارد این کشور شوید، هزینه متفاوت خواهد بود. برای این نوع از ویزا باید از طریق کارگزاری کامپوس اقدام کنید و حتما دارای جاب آفر از یک شرکت معتبر فرانوسی باشید.
توجه داشته باشید که این هزینه ها از طرف خود سفارت گرفته می شوند و به صورت کلی جدای از قیمت وقت سفارت هستند.

پاسخ به سوالات متداول:

در هر مرحله‌ای ازگرفتن وقت سفارت ممکن است سوالاتی در ذهن شما پیش می‌آید. در این بخش، به برخی از سوالات متداولی که ممکن است داشته باشید، پاسخ خواهیم داد.چقدر زمان لازم است تا وقت سفارت فرانسه را بگیریم؟ با توجه به نوع ویزای درخواستی شما کاملا متفاوت است. اما به صورت کلی انتظار می رود، حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست، جواب درخواست وقت سفارت فرانسه شما مشخص می‌شود. پس از ۱۴ تا ۲۱ روز کاری از وقت سفارت نیز پاسخ درخواست ویزای فرانسه شما مشخص می شود.آیا نیاز به مراجعه حضوری به سفارت فرانسه وجود دارد؟خیر، برای دریافت وقت سفارت فرانسع، شما نیاز است تنها به شرکت VFS به عنوان کارگزار مراجعه داشته باشید. شما باید در زمان مراجعه به VFS تمام مدارک لازم را به همراه داشته و تحویل دهید. و اطالعات بیومتریک خود را ثبت کنید.آیا باید همه مدارک را به زبان فرانسوی ترجمه کنم؟خیر، معمولاً مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت فرانسه نیازی نیست تا به فرانسوی ترجمه شده باشند.فرق ویزای شنگن با ویزای ملی فرانسه چیست؟ ویزای شنگن نوع D معمولا برای کسانی صادر می‌شود که قصد تحصیل، کار و یا زندگی در کشور مقصد برای بیش از 90 روز دارند. لذا این ویزا به ویزای بلند‌ مدت یا ویزای ملی نیز معروف است. ویزای توریستی شنگن یا ویزای شنگن نوع C تنها اجازه اقامت تا 30 روز را می دهد.
پاسپورت ملی فرانسه
پاسپورت فرانسه
به چه دلایلی ممکن است درخواست ویزای فرانسه ریجکت شود؟رایج ترین دلیل رد شدن ویزای فرانسه، عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت شما است. پس حتما مدارکی برای وابستگی خود به کشور محل اقامت ارائه دهید. بجز این دلیل سایر موارد مرتبط با توانایی های مالی شما است، همچون تمکن مالی و پرداخت هزینه های سفر. همچنین ارائه هر گونه مدرک غیر معتبری موجب ریجکت مدارک شام می شود.آیا ویزای تحصیلی فرانسه مصاحبه دارد؟بله، ویزای تحصیلی فرانسه مصاحبه آنلاین دارد. شما باید به شرکت کامپوس ایمیل یزنید و درخواست زمان مصاحبه بکنید. تاریخ مصاحبه ویزای تحصیلی فرانسه برای شما ایمیل خواهد شد.

نکات مهم قبل از وقت سفارت فرانسه:

وقت سفارت فرانسه یک فرآیند حیاتی است که برای سفر به این کشور باید به آن توجه ویژه ای داشت. قبل از رفتن به سفارت، برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید تا فرآیند درخواست ویزا به خوبی پیش برود. اولین موردی که باید به آن توجه کنید، زمان بندی صحیح است. سعی کنید حداقل نیم ساعت زودتر از وقت خود در محل سفارت حاضر شوید تا بدلایلی مثل ترافیک و یا سایر موضوعات وقت سفارت خود را از دست ندهید.مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای خود را کامل بررسی و چک کنید. برای بسیار از مدارک لازم است اصل و کپی را همزمان به همراه داشته باشید. ما لیست اولیه ای را در بالای همین پست برای شما قرار دادیم اما برای اطمینان بیشتر می توانید مدارک خود را مجدد از طریق کارشناسان ما مورد بررسی قرار دهید. بررسی کنید که آیا همه این مدارک را در اختیار دارید و آماده ارائه به سفارت هستید.علاوه بر مدارک مورد نیاز، قیمت ویزا هم باید در نظر گرفته شود، این هزینه جدای از قیمت وقت سفارت است. حتما دلار یا یورو به همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید که نرخ ارز و هزینه‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین بهتر است از آخرین اطلاعات به روز رسانی شده سفارت یا سایت رسمی آن استفاده کنید تا از هزینه‌های دقیق مطلع شوید.

آدرس و تلفن سفارت فرانسه در تهران:

سفارت فرانسه در تهران
سفارت فرانسه در تهران
آدرستهران، خيابان حافظ، خيابان نوفل لو شاتو، پلاک 85
تلفن64094000 (021)
فکس64094093 (021)
روز و ساعت کاریيکشنبه تا پنجشنبه، ساعت 8:30 تا 16
سایتhttp://www.ambafrance-ir.org/
ایمیلconsulaire.teheran@diplomatie.gouv.fr

دسترسی سریع به مطالب این مقاله

سایت وقت سفارت

سایت وقت سفارت به عنوان کارگزار وقت سفارت در تهران فعالیت دارد. برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا و تایید مدارک متقاضیان، از مجموعه ما کمک بگیرید. سایت وقت سفارت مستقر در تهران با اخذ مدارک، درخواست ویزا و ارسال آن به تمامی سفارت خانه ها، روند بررسی درخواست ها را تسریع کرده است.

سایت وقت سفارت پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا را اعلام می کند و ویزای مورد نظر برای افراد صادر می شود. رزرو وقت سفارت یکی از دغدغه های علاقه مندان به سفر به کشورهای خارجی به ویژه آلمان، ایتالیا، هلند و… است.

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و به‌ ویژه افزایش تعداد علاقه‌مندان به درخواست ویزا، بسیاری از سفارت‌ها در ایران نمی‌توانند به متقاضیان وقت ملاقات فوری یا سریع ارائه دهند.

به منظور ساده‌سازی رویه‌ها، سایت وقت سفارت تمامی مراحل درخواست، دریافت، تحویل مدارک را برعهده میگیرد تا متقاضیان کمتر درگیر روند پیچیده سفارت ها شوند.

در نهایت پس از تایید مدارک ویزای صادر شده، می توانید ویزای صادر شده را نیز از طریق سایت وقت سفارت دریافت کنید. برای تعیین وقت و تحویل مدارک ویزا به سایت وقت سفارت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *